وردپرس

.بلاگ نوشته ها

تحقیقات، مطالعات و مقالات علمی و آخرین رویداد های شفاخانه چشم روشنا را در این قسمت دنبال کنید.

ده عادت نادرست که چشم های تان را ضعیف میکند!

ده عادت نادرست که چشم های تان را ضعیف میکند!

۱. عدم استفاده از عینک آفتابی

برای جلو گیری از آفتاب سوختگی، همیشه باید از کلاه و عینک آفتابی استفاده کرد، چرا که اشعه ماوراء بنفش که بر اثر تابش نور خورشید ایجاد میشود، باعث خراب شدن شبکیه چشم شده و همچنان آب مروارید را در چشم افزایش داده و باعث خطر افزایش سرطان پوست پلک میشود.

اشعه های مضر خورشید باعث آفتاب سوختگی در غشاء مخاطی قرنیه میشود که فرد دچار درد، تار دیدن و ریزش اشک از چشمان میشود.

۲. استفاده بیش از حد از قطره های چشمی

بعضی از قطره های چشم سرخی چشم را بر طرف میکند اما پس از مدتی چشم دچار تورم میگردد و باعث انقباض رگ های خونی چشم میشود و چشم از قبل هم سرخ تر میشود. چشمانتان ارزش یک بار معاینه شدن توسط داکتر متخصص را دارا می باشد.

۳. چشم های خشک

در این حالت فرد باید از اشک مصنوعی استفاده کند. قطره های اشک مصنوعی باید در یخچال نگهداری شود، چون سردی قطره حس خوبی به چشم میدهد و چشم دچار خارش نمی گردد.

۴. نشستن طولانی مدت پشت کمپیوتر

پلک زدن در جریان آب در چشم کمک میکند هر فرد بطور معمول ۱۲ تا ۱۵ بار در دقیقه پلک میزند، و زمانی که یک فرد مدت طولانی را به صفحه کامپیوتر و یا موبایل خیره میشود ، از حد معمول کمتر پلک میزند و باعث تبخیر آب چشم شده و چشم آلوده و دچار سوزش و آبریزش میشود،‌ در این صورت چشم آسیب دیده و یا به نزدیک بینی دچار خواهد شد.

۵. بی توجهی و عدم رسیدگی به لنز

کسانیکه از لنزهای تماسی استفاده میکنند باید همیشه برای شستشوی لنز از محلول شستشو استفاده کنند، نه آب و در هنگام خواب لنزها را از چشم بردارند و در زمان خریداری لنز حتما با داکتر چشم باید مشوره نمایند و زمان گذاشتن و برداشتن لنز باید بسیار دقت کنند. (ویدئوی نحوه استفاده لنز های تماسی)

۶. استفاده از لوازم آرایشی تاریخ گذشته یا با آرایش خوابیدن

در موقع خواب باید آرایش چشم را پاک کنید و هر سه ماه ریمل و خط چشم خود را عوض کنید. مصرف لوازم آرایشی بی کیفیت و تاریخ گذشته صدمات زیادی را به پلک ها و چشم ها وارد میکند.

۷. عدم استفاده از عینک ایمنی

هر فرد باید در موقع شنا کردن، چمن زدن، نجاری یا تعمیر خانه از عینک ایمنی استفاده نماید تا از ورود چیزهای که باعث ایجاد خراشیدگی در قرنیه میشود جلوگیری کند. متاسفانه در بسیاری از موارد اشخاص هیچ گونه توجهی به این موضوع نداشته و حتی باعث از دست دادن بینایی خود شده اند.

۸. سیگار کشیدن

سیگار کشیدن و استفاده از دخانیات، خطر آب مروارید و تخریب شبکیه را افزایش میدهد.

۹. عدم معاینات چشمی

باید فرد بطور مرتب به داکتر چشم مراجعه نماید، مخصوصا افرادی که به دیابت یا فشار خون بالا دارند. دیابت کنترل نشده باعث نابینا شدن فرد میشود.

۱۰. نادیده گرفتن علایم

تار دیدن، درد، کاهش بینائی و سوزش چشم خود به خود بر طرف نمیشود، باید فرد به داکتر مراجعه کنید. مثلا: اگر فرد شئ را میبیند و بعد از چند لحظه همان شئ را تار میبیند، باید بداند که حتما برای شبکیه چشم آن مشکلی پیش آمده است و یا سوزش ها و خارش بی مورد نیز علایم بسیاری از بیماری های چشمی هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *